KLIK [X] 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Amaran Doktor: Jangan Sekali-kali Bersihkan Anak Anda Dengan Baby Wipes (Tisu Basah), Sangat BAHAYA Untuk Si Kecil


#Baby wipes memainkan peranan yang penting dalam pengurusan kebersihan bayi, dan apabila digunakan dengan betul, kebanyakan baby wipes adalah yang bersih dan produk yang selamat. 
Kerana mereka tidak digunakan semula dan dijual dalam bungkusan plastik dimeterai, baby wipes adalah penting dalam menyingkirkan bakteria berbahaya dan memastikan bayi anda bersih. Walau bagaimanapun, kajian telah menunjukkan bahawa terdapat beberapa risiko yang berkaitan dengan baby wipes dan aksesori yang berkaitan.
#Ramai ibu bapa selalunya sentiasa beranggapan bahawa semua baby wipes benar-benar selamat, dan mereka tidak pernah berfikir sejenak tentang bahan-bahan yang terkandung di dalamnya. Banyak laporan dan hasil kajian penyelidikan terkini menunjukkan bahawa baby wipes tidak semua selamat dan ibu bapa perlu menimbang semula pilihan mereka.
#Menurut kajian yang dijalankan bersama oleh Dr. Mary Wu Chang, seorang profesor di Universiti Connecticut, baby wipes tidak selamat untuk digunakan pada bayi anda. Keputusan kajian ini menunjukkan bahawa baby wipes menjadi punca beberapa orang kanak-kanak mengalami kesakitan pada kulit, gatal dan bersisik ruam merah pada kulit mereka.
#Ini reaksi alahan disebabkan oleh bahan pengawet kimia yang dikenali sebagai Methylisothiazolinone (MI) yang digunakan dalam baby wipes. Bahan kimia ini juga telah dipersalahkan kerana beberapa kes besar hasil tindak balas alahan yang disebabkan oleh pelbagai produk kecantikan.
#Dalam kajian itu, enam reaksi unik menarik perhatian Dr. Mary. Tetapi ada kes ini salah seorang gadis berusia lapan tahun itu benar-benar membongkar keburukan yang ada didalam kandungan baby wipes. Penggunaan baby wipes yang terlalu kerap menyebabkan melecet teruk pada punggungnya dan sekitar mulutnya. Penemuan kini telah mendorong lebih ramai penyelidik untuk mengambil isu itu dan menjalankan lebih banyak kajian mengenai kesan MI dan lain-lain bahan-bahan lap yang basah. 
#Dalam pada itu, ia mungkin idea yang baik untuk berhenti menggunakan baby wipes. Kerana jumlah MI dalam baby wipes telah meningkat dengan ketara, pakar mencadangkan supaya ibu bapa mengelakkan menggunakan baby wipes kecuali apabila mereka dalam perjalanan. Untuk mengurangkan pendedahan kepada bahan kimia ini semasa berada di rumah, penyelidik kini mencadangkan penggunaan sama ada pembersih yang lembut dan air atau tuala kertas basah.
#Tonton video ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai cerita ini.
loading...

0 Response to "Amaran Doktor: Jangan Sekali-kali Bersihkan Anak Anda Dengan Baby Wipes (Tisu Basah), Sangat BAHAYA Untuk Si Kecil"

Post a Comment